Am comandat acum vreo două săptămâni o ramă de tablou cu sticlă de pe Amazon. Voiam să-i fac aproape-nevestei un cadouaș drăguț.
Am plasat comanda la un vânzător care era marcat pe Amazon ca Best Seller și avea o grămadă de recenzii bune.
Când mi-au adus cei de la DHL pachetul, am observat că sticla era spartă. Am contactat vânzătorul, am trimis poze cu defectul și acesta s-a oferit să-mi trimită altă ramă, cu tot cu sticlă.
Ce credeți? A doua ramă a ajuns tot cu sticla spartă. Am scuturat puțin pachetul, am auzit cum zdrăngăneau cioburile și nu l-am mai ridicat. L-am dat curierului să-l facă direct retur și am contactat vânzătorul. Acum aștept să îmi trimită o a treia ramă.
Stăteam și mă gândeam… Frate, cât de greu este să împachetezi un colet bine, când știi că ăia de la curier le trântesc de parcă în toate pachetele ar fi kevlar sau adamantium.
Oare de câte încercări este nevoie pentru a reuși să trimiți un colet fragil la destinație, fără ca acesta să ajungă spart? Oare e așa o mare artă să învelești produsul într-o folie din aceea cu bule sau să pui polistiren de jur împrejur? Nu înțeleg.
Aproape că-mi venea sa îi pun eu niște polistiren și folie cu bule în pachetul pe l-am făcut retur, ca să aibă cu ce împacheta.
Dacă împachetează bunurile în felul ăsta, cred că are o grămadă de retururi de făcut. Nu e risipă de energie și de bani să tot trimiți pachete pentru că nu le ambalezi bine?
Nu e risipă de energie să tot vorbești cu clienții, prin email sau chat, să le asculți reclamațiile și apoi să le trimiți alte pachete?
Eu dacă aș vinde chestii prin curier, vă jur că le-aș împacheta bine. Mi-aș comanda cutii, polistiren, folie cu bule și scoci de calitate. După ce împachetez produsele, mai iau puțin și cutia la șuturi, ca să mă asigur că produsele nu se deteriorează în tranzit.
Voi nu vă puteți imagina ce se întâmplă cu pachetele când ajung la firma de curierat. Cred că acestea sunt trântite de fiecare persoană care pune mâna pe ele.
Vine curierul la sediul vânzătorului, ia pachetul și-l trântește în mașină. Zbang.
Ajunge pachetul la sediul firmei de curierat, cineva îl ia din mașină și-l trântește în locul unde se sortează pachetele. Zbang.
Într-un final, acesta este trântit în mașina curierului care urmează să facă livrarea. Zbang.
Mai departe, curierul ajunge la destinație, identifică ușa celui care l-a comandat și-l mai trântește o dată. Zbang.
Nu exagerez, am văzut eu duduia de la DHL cum mi-a aruncat coletul de parcă juca frisbee. Zici că era Xena, prințesa războinică și arunca discul ăla metalic ca și cum viața ei ar fi depins de asta. Nu-mi imaginez cum lucrează Hercules al lor.
Așadar, coletele ar trebui împachetate să reziste la minim 4 bușituri.
Să nu credeți însă că toți fac așa. Din câteva zeci de comenzi făcute pe Amazon, doar rama asta a ajuns deteriorată.
Aș putea pur și simplu să anulez comanda și să iau din altă parte, dar nu voi face asta. Ard de nerăbdare să văd câte colete îmi va mai trimite până când produsul va ajunge la mine nedeteriorat. Adică vorba aia, ziua aproape-nevestei o să mai fie și la anul, nu?
Am scris articolul ăsta în speranța că poate ajunge și la ochii vreunei persoane care vinde lucruri online și poate, cine știe, are o revelație și decide să împacheteze viitoarele colete mai bine.
Să vezi cum aruncă cei de la Poșta Română coletele când mergi cu ele ca să le expediezi către cineva din țară. Numai zic!
Sa vedem ce va fi de acum, de cand livreaza si acasa 😀
Haha, îți înțeleg supărarea și indignarea, dar prea amuzant cum ai scris. Adevăru-i că nu toate cele ar trebui să vină neapărat infofolite în colet, dar chestii din astea fragile cu siguranță. Bagă și tu recenzii la respectivul super seller și zi-le acolo tot. 😁
Nu toate ar trebui împachetate așa, dar eu dacă aș vinde online chestii fragile, m-aș gândi că pierd mai mult dacă nu le împachetez bine, știind cum lucrează curierii. O să las un review, dar ideea nu e să îi fac vreun rău.
Trei lucruri, pe scurt: Am avut de trimis un procesor in Franta. Pur si simplu la noi era cu 300 de euro mai ieftin si nici macar nu se gasea in acel moment acel procesor acolo. Eu am primit pachetul de la PCgarage, scria FRAGIL pe el, dar l-am mai imbracat in alta folie si abia apoi l-am trimis. Prin Posta, nu printr-o firma de curierat. Faza e ca nu am putut sa-l trimit ca fragil, deci trebuia sa am incredere in cele 2 protectii. Cumva am incredere mai mare in posta decat in curieri. Posta doar le pierde, nu… Read more »
Chiar dacă sunt prost plătiți curierii, nu au dreptul să-și bată joc de pachetele oamenilor. Cred însă că nu sunt suficient sancționați când fac câte o nefăcută.