Skip to content
  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Menu

99XP

  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Hit enter to search or esc to close
Posted inExperiente Suport IT

Suportul IT sub influența coronavirusului

Posted By Răzvan Posted on March 14, 2020

Dacă vă întrebați cu ce se ocupă cei care fac suport IT în perioada asta, în care trendul este să se lucreze de acasă datorită virusului, răspunsul este destul de simplu: configurează conturi de VPN și asigură modalități pentru a lucra de acasă.

Infrastructurile care nu sunt cloud-based și nu sunt pregătite să permită angajaților să lucreze facil de acasă au dificultăți foarte mari în această perioadă, iar asta va duce implicit la scăderea profitului… că deh, oamenii muncesc mai greu și implicit mai puțin, iar asta se reflectă-n bani pierduți.

E sinistru că încă există companii mari care nu folosesc tehnologii cloud, cred că pandemia va accelera adoptarea serviciilor Microsoft. Suita Office 365 este aur în perioadele astea, facilitează ușor lucrul colaborativ și de acasă, iar oricum ăsta era trendul global impus de piață și înainte de pandemie…

Destul de multe companii au routere decente, care permit configurarea unor soluții de VPN și eventual și un server fizic în locație, care ar putea suporta multe conexiuni VPN simultane…

VPN-ul este un serviciu software care permite utilizatorilor să lucreze facil remote, accesând resursele din rețeaua de la birou. Adică pornești VPN-ul și lucrezi ca și cum ai fi cu laptopul în rețeaua de la birou.

Companiile mici se adaptează și ele, cea mai populară metodă este lăsarea calculatoarelor pornite și utilizarea aplicațiilor de conectare la distanța, gen Teamviewer sau AnyDesk.

Problema apare când firme cu număr măricel de angajați încă folosesc conturi de email POP3. Cei mai mulți utilizatori simt nevoia să-și creeze jdemii de foldere în Outlook, eventual și niște reguli care mută mailurile în folderele respective, iar asta duce la imposibilitatea de a putea avea aceeași structură de mailuri pe mai multe stații.

Nu îmi spuneți că se poate copia fișierul PST în care se stochează mailurile și dupaia configura contul POP3 în el, pe laptopul provizoriu, ca mai apoi să se mute înapoi pe stația de lucru de la birou. Să faceți voi asta la 50 de oameni, în două zile.

Protocolul de mail POP3 sincronizează doar mesajele din Inbox, dintr-un anumit interval definit. Adică pot vedea pe server mailurile din ultimele X zile, în Inbox și cam atât… Orice subfolder este doar local, nu și pe server, deci implicit mailurile de acolo nu vor putea fi citite de pe alte dispozitive.

E sinistru faptul că mari companii neglijează tehnologia și avantajele ei, care ar duce implicit la profit, dacă se asigură metode de lucru moderne și mai eficiente.

Cei care folosesc conturi de email configurate IMAP sunt privilegiați, întrucât vor putea lucra cu mailul de pe oricâte dispozitive au nevoie. Costul nu este oricum mare, fie că vorbim de hosting, unde se plătește de fapt spațiul, sau chiar de servere proprii.

Protocolul de mail IMAP4 stochează toate mesajele pe server, astfel că dacă un cont e configurat pe mai multe dispozitive, aceleași mailuri vor apărea pe toate device-urile. Toate mailurile sunt stocate pe server, astfel că dacă se configurează contul pe un nou dispozitiv, mesajele se vor descărca în totalitate.

Mai există și protocolul de email Exchange, care e al Microsoft și costă o grămadă de bani, dar ăla deja e rocket science. IMAP-ul este un minim necesar, ca să-i poți facilita doamnei de la secretariat să lucreze ușor.

Din punct de vedere operațional este un chin să permiți angajaților să lucreze de acasă și să le facilitezi să facă to ce făceau de la birou, dacă firma și oamenii nu sunt pregătiți pentru asta, dar nevoia va crea noi trenduri.

Atât eu cât și colegii mei cred că am configurat în ultima săptămână zeci de conturi VPN și am facilitat lucrul de acasă pentru zeci de oameni. Glumeam între noi și ziceam că ne vom boteza viitorii copii Forticlient, IKEv2 sau SoftEther (astea sunt nume de protocoale sau aplicații VPN).

Cred că în perioada asta s-a muncit pe brânci peste tot, în toate companiile de suport IT și nu numai… Sunt curios însă care vor fi strategiile de disaster marketing ale companiilor… De obicei crizele îmbogățesc anumite entități, care știu să vândă produsele sau serviciile potrivite, raportate fix la nevoie curente.

Perfect, tot ce trebuie să mai faci acum este să dai click pe linkul de confirmare.


Te-ar putea interesa și:


  • 10 idei legate de virusul care ne complică existența
    10 idei legate de virusul care ne complică existența
  • Suport IT - Tips & Tricks
    Suport IT - Tips & Tricks
  • Motive pentru care business-ul tău are nevoie de un NAS
    Motive pentru care business-ul tău are nevoie de un NAS
  • Echipamente IT de care are nevoie orice business mic
    Echipamente IT de care are nevoie orice business mic

Powered by Contextual Related Posts

Tags: coronavirus imap munca de acasa pop3 suport it suport it pe vremea coronavirus vpn
Previous Article Bucătaria în care accesoriile poartă amintirea fiecărei călătorii
Next Article Mini recenzie de carte: Descătușarea potențialului – Michael K Simpson
Subscribe
Notify of
guest
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Update Twitter

99xp_roRandom Razvan@99xp_ro·
7 Nov

Mi-a luat nevasta cantar din ala smart.

Apreciez mult intenția ei de a-mi arata ca ea e mai fit decât mine la toate categoriile. Ce nu știe ea e ca eu ori de câte ori refuz sa duc gunoiul o ajut sa se mențină fit.

Uneori ii fur și din cartofii prăjiți, ca sa fie mai sănătoasă!

Ultimele articole:

  • De ce mă-nervează nevastă-mea
  • N-am avut niciodată un telefon scump și nici n-am simțit nevoia!
  • Jurnal de cuplu #1: ITistul trebuie să schimbe mereu bateriile
  • De ce ador WFH și nu mai vreau să mă întorc la birou niciodată
  • Facebook Certified Digital Marketing Associate – Impresii despre curs și examen

Categorii

  • Blog15
  • Blogal Initiative3
  • Călătorii & Experiențe81
    • Austria1
    • Bulgaria12
    • Germania1
    • Grecia2
    • Impresii cazare6
    • Italia6
    • Organizare & buget20
    • Portugalia2
    • România21
    • Slovacia1
    • Ungaria1
  • Cu și despre cărți28
    • Non ficțiune25
  • Dezvoltare & Cariera26
  • Experiențe random142
  • Experiente Suport IT20
  • FIlme & seriale12
  • Guest Post10
  • Jurnal de iUkey3
  • Review produse19
    • Cumpărături din China9
  • Social Media1
  • Superblog42
  • Tipuri de oameni6
  • Unde mâncăm & unde bem40
    • Constanța4
    • În București25
    • în Bulgaria1
    • În Bușteni4
    • La munte1
Tema e creată de Bloompixel și are câteva mici modificări custom. Siteul folosește WordPress sub capotă.
wpDiscuz