Skip to content
  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Menu

99XP

  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Hit enter to search or esc to close
Posted inExperiențe random

Problema celor două telecomenzi. Sau cum funcționează așteptările oamenilor!

Problema celor două telecomenzi. Sau cum funcționează așteptările oamenilor!
Posted By Răzvan Posted on May 8, 2020

Vă povesteam acum 2-3 săptămâni că am fost însărcinat de către famiglie cu o misiune de o importanță capitală. Trebuia să obțin telefonic rezilierea contractului cu Akta în numele bunicilor.

Ei bine, am rezolvat asta facil, ba chiar am încheiat, tot online, un contract de televiziune cu RCS-RDS. Acum întreaga famiglie beneficiază de programele Digisport.

Problema celor două telecomenzi

Problema celor două telecomenzi. Sau cum funcționează așteptările oamenilor!

Însă a apărut și o nouă problemă, pe care am anticipat-o și pe care ne-am asumat-o și eu și tata, de la început. Cele două telecomenzi. Înlocuiam televiziunea analogică cu televiziune satelit, iar asta implică folosirea a două telecomenzi. Rămâne telecomanda de la TV, care se folosește pentru a porni și opri televizorul și telecomanda cu care se controlează cutia minune și cu care se schimbă canalele.

Deci avem așa, bunici care nu se pricep la tehnologie, probleme de vedere și două telecomenzi… Sunt destul de multe lucruri care pot merge prost în combinația asta.

Când am telefonat famigliei, că de când cu pandemia vorbim în fiecare seară, mi-a răspuns mama, pentru că tata era în celălalt telefon cu bunicii. Se stricase (deconfigurase) televizorul, pentru a doua oară. Deși bine intenționat, tata nu are răbdare să explice și se și enervează destul de ușor.

M-am oferit să sun eu bunicii să-i ajut, să rezolv problema famigliei și să salvez onoarea provaidărului pentru care atât eu cât și tata făcusem lobby… Că are Digi24, că-i Vali Moraru de la DigiSport băiat fain, că sunt mai multe programe, că se vede mai bine… deși fusesem avertizați de către utilizatori că cele două telecomenzi creează multe problemele celor în vârstă.

Experiența de la suport IT m-a ajutat

Problema celor două telecomenzi. Sau cum funcționează așteptările oamenilor!

Tata a reacționat emoțional întâi, a preferar să se mai chinuie și frustreze el, dar la scurtă vreme m-a sunat mama și m-a rugat să încerc și eu. Eu sunt un membru mai tehnic al famigliei, am ceva experiență de troubleshooting de la suport IT și nici nu apucasem să supăr bunicii. Oamenii se frustrează și se supără când încearcă să rezolve lucruri și nu reușesc.

Aveam perspective de reușită și abordarea corectă. Am sunat bunicii, m-am înarmat cu răbdare și am început să vorbesc tare și clar. Butonam în același timp televizorul meu care e tot Philips, iar providerul e tot RDS, în încercarea de a reproduce problema.

Am făcut exact cum fac și când ofer suport IT. Am început punând întrebări pentru a înțelege exact situația și am ascultat cu atenție răspunsurile pe care le primeam. Plecasem de la o ipoteză greșită, ai mei mi-au dat impresia că era aleasă greșit “sursa TV-ului” și am încercat inițial să rezolv asta. După câteva minute m-am prins însă că alta era problema și am testat ceva nou. I-am pus să mute pe TVR 1, am văzut că tot nu apare nimic la TV și am presupus că s-a mutat pe modul radio. Nu am înțeles după descriere că asta era problema, dar am încercat și se pare că așa am rezolvat.

Misiune îndeplinită, am reconfigurat cu succes televizorul și salvat famiglia.

Cum funcționează așteptările

Problema celor două telecomenzi. Sau cum funcționează așteptările oamenilor!

A fost nevoie să mă ofer eu de două ori să rezolv situația, în momentul în care ceilalți au eșuat. Deci dacă nu rezolvam eu, nu se putea rezolva prea ușor. Ei bine, după ce am rezolvat, mi s-a spus că pentru mine a fost ușor, că oricum am același setup ca și bunicii: TV Philips și mediabox similar de la RDS.

Așa este, doar că e o nuanța aici. Prima dată mi s-a zis “bine, sigur, încearcă și tu!”, iar apoi așteptările s-au mutat în “normal că trebuia să rezolvi”, aveai toate avantajele. Adică un lucru pe care m-am oferit voluntar să-l fac a devenit obligatoriu.

Nu îi judec pe cei din famiglie, că cei mai mulți oameni procedează în felul ăsta. M-am obișnuit, nici măcar nu mă mai supăr. Minimizează reușitele și își măresc disproporționat așteptările, pentru niște lucruri pe ne oferim să le facem voluntar. Ai putea face devine rapid trebuie să faci.

Și așa face marea majoritate a oamenilor, umblă la butoanele interioare și setează așteptările la level 999, când e vorba de acțiunile pe care le fac ceilalți, chiar și voluntar.

Perfect, tot ce trebuie să mai faci acum este să dai click pe linkul de confirmare.


Te-ar putea interesa și:


  • Reziliere contract AKTA în 30 de minute, prin intermediu telefonic
    Reziliere contract AKTA în 30 de minute, prin intermediu…
  • Devizul făcut din pix
    Devizul făcut din pix
  • Cum am rezolvat problema vaselor nespălate...
    Cum am rezolvat problema vaselor nespălate...

Powered by Contextual Related Posts

Tags: akta asteptari digi oameni probleme suport it telecomanda
Previous Article Îngerii și demonii din noi: Plimbare pe faleză și durere-n cot… în plină carantină! (Guest Post)
Next Article 7 cărți care m-au influențat și fragmente din ele
Subscribe
Notify of
guest
guest
18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Raluca Anghel
Raluca Anghel
2 years ago

Foarte frumos din partea ta, ai facut o altă treabă bună. Si pe mine ma frusta problema celor 2 telecomenzi, din fericire problema asta e demult rezolvată.

0
Reply
Bogdan
Bogdan
2 years ago

Eu am scăpat de problema celor două telecomenzi, dar îmi aduc aminte cu nostalgie de perioada aia. Nu prea mă încred în suportul acordat prin telefon de la call center și când am probleme (se întâmplă cam o dată pe an), prefer să rezolv singur. Dar experiența ta este bună de ținut minte pe viitor.

0
Reply
Florina
Florina
2 years ago

Treaba buna, dar sa stii ca asteptarile celorlalti sau propriile pareri vin din filtrele pe care fiecare le avem. Conteaza sa stim exact cine suntem si restul nu ne va mai afecta.

0
Reply
Gratiela Vlad
Gratiela Vlad
2 years ago

Ha! Parca am imparti aceeasi familie :))). Recunosc ca pe mine aceasta responsabilizare fortata m-a facut sa vreau sa fug cat mai departe :)). Pana la urma m-am intors si am stat pe aproape… dar dupa ce am invatat sa zic NU si ei au invatat sa nu mai fie atat de dependenti de faptul ca le rezolva Gratiela pe toate 😀

0
Reply
Oana M
Oana M
2 years ago

Ce baiat de nadejde are famiglia ta. Bravo pentru ajutor! Legat de telecomenzi si mie vorba aia mi-e destul de greu cateodata sa ma impart intre ele si sa vad ce vrea una si ce vrea celalalta. Noroc ca mama s-a prins de chestie oricum inaintea mea. 😛

0
Reply
Ruxandra
Ruxandra
2 years ago

Ce noroc au avut cu tine! E bine că ai rezolvat problema.

0
Reply
Anaphielle
Anaphielle
2 years ago

Mi-am amintit de viralul ăla cu pluralul la telecomandă și, prin urmare, dintre alegere sau obligație, când vine vorba de “famiglie” trebuie musai să alegem SAU.
Chiar așa, de ce spui “familglie”?

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Anaphielle

e singurul grup (nemafiot) de care voi ramane apropiat indiferent daca avem sau nu aceleasi opinii sau preferinte.
singurul grup pe care sunt dispus sa il ajut neconditionat, indiferent daca-mi convine sau nu… si nici macar nu trebuie sa fie reciproc ajutorul. apreciez, dar nu astept nimic in schimb.

bine, in situatia asta, ordinele au venit direct de sus, nu era nimic de discutat, doar de executat :)))))))

de aici si analogia cu famigliile din italia.

1
Reply
Raluca Brezniceanu
Raluca Brezniceanu
2 years ago

Eu nu-s de seama bunicilor tai si totusi cand butonez pe intuneric apas aiurea si ma enervez. E drept ca una din ale mele telecomande se blocheaza foarte usor si asta coroborat cu bajbaila mea pe intuneric, da dureri de cap.

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Raluca Brezniceanu

haha. eu am invatat sa nu ma mai enervez. televizorul ma enerveaza mereu, telecomanda nu :))

0
Reply
Elvira
Elvira
2 years ago

Mi-ai scos câteva amintiri de prin sertare prăfuite. Am avut astfel chestii de astea cu două telecomenzi dar mă obișnuisem cu ele. Problema era în Argeș unde avem o bojdeucă: dacă nu mergeam două săptămâni, ne blocau cardul tv și trebuia să sunăm la call center să-l debloce. Și ca să fie și mai fain, de obicei nu prea aveam semnal la telefon decât în grădină! Teroare! Chestia cu bunicii e o povară, recunosc. Am avut până de curând două suflete dragi care nu mai pricepeau lucruri simple. Neuronii lor se ștergeau de informație cumva pe ascuns. Practic nu-ți dădeai… Read more »

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Elvira

din pacate, datorita distantei nu le sunt alaturi cum și cât ar avea nevoie, but i do my best. 😀

0
Reply
Rox
Rox
2 years ago

Si eu sunt exact in aceeasi ipostaza, chiar si la mii de kilometri. Sincera sa fiu, nu ma deranjeaza. Neconditionat e si din partea mea. Mi-am dat seama ca se bazeaza pe mine in multe situatii si nu mai comentez demult.
Mie mi-a mai ramas doar o bunica si e greu tare sa tin legatura cu ea. Dar intra parintii mei in niste situatii rar intalnite 🤣 e suficient.

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Rox

Haha, imi imaginez. si ai mei “strica lucruri” si au nevoie de un fixer.

0
Reply
Izabella Stefania Stoica
Izabella Stefania Stoica
2 years ago

Ahahahaha :)))) Cata rabdare!! BRAVO!

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Izabella Stefania Stoica

uneori pare că oricâtă răbdare aș avea, nu e suficient :))

0
Reply
Camelia
Camelia
2 years ago

Şi de asta (dar nu numai), nu mă mai uit la tv. :). Iar voluntariatul ce devine apoi obligație – clar, fără acordul meu -, mi-e aşa cunoscut. 🙂

0
Reply
Răzvan
Author
Răzvan
2 years ago
Reply to  Camelia

mă confrunt mereu cu tipul ăsta de voluntariat… de multe ori mă prind repede și-l accept fără luptă, de la prima acțiune a mea.

1
Reply

Update Twitter

99xp_roRandom Razvan@99xp_ro·
7 Nov

Mi-a luat nevasta cantar din ala smart.

Apreciez mult intenția ei de a-mi arata ca ea e mai fit decât mine la toate categoriile. Ce nu știe ea e ca eu ori de câte ori refuz sa duc gunoiul o ajut sa se mențină fit.

Uneori ii fur și din cartofii prăjiți, ca sa fie mai sănătoasă!

Ultimele articole:

  • De ce mă-nervează nevastă-mea
  • N-am avut niciodată un telefon scump și nici n-am simțit nevoia!
  • Jurnal de cuplu #1: ITistul trebuie să schimbe mereu bateriile
  • De ce ador WFH și nu mai vreau să mă întorc la birou niciodată
  • Facebook Certified Digital Marketing Associate – Impresii despre curs și examen

Categorii

  • Blog15
  • Blogal Initiative3
  • Călătorii & Experiențe81
    • Austria1
    • Bulgaria12
    • Germania1
    • Grecia2
    • Impresii cazare6
    • Italia6
    • Organizare & buget20
    • Portugalia2
    • România21
    • Slovacia1
    • Ungaria1
  • Cu și despre cărți28
    • Non ficțiune25
  • Dezvoltare & Cariera26
  • Experiențe random142
  • Experiente Suport IT20
  • FIlme & seriale12
  • Guest Post10
  • Jurnal de iUkey3
  • Review produse19
    • Cumpărături din China9
  • Social Media1
  • Superblog42
  • Tipuri de oameni6
  • Unde mâncăm & unde bem40
    • Constanța4
    • În București25
    • în Bulgaria1
    • În Bușteni4
    • La munte1
Tema e creată de Bloompixel și are câteva mici modificări custom. Siteul folosește WordPress sub capotă.
wpDiscuz