Știu că perioada aceasta este foarte dificilă pentru toată lumea, atât pentru persoanele fizice, dar mai ales pentru diversele organizații non guvernamentale și fundații. Mă gândesc acum cât de greu le este oamenilor vârstnici sau persoanelor cu dizabilitați să facă lucruri aparent simple, cum ar fi aprovizionarea cu mâncare. De cele mai multe ori, aceste categorii de persoane sunt aceleași care nu folosesc platforme online pentru a comanda alimente și nu prea fac plăți cu cardul, astfel că asigurarea acestor nevoi ajunge să fie un proces cu adevărat complicat.
Ce înțeleg prin ajutor și de ce am ales să promovez Autonom?
Nu știu cum funcționează alții, dar mie mi se pare că oamenii trebuie ajutați fix atunci când au ei nevoie, nu când avem noi disponibilitate. Și prin ajutor nu mă refer doar la cel fizic, material, ci și la cel psihologic. Faptul că multe companii din România își aduc sprijinul în această luptă cu Covid-19 transmite un mesaj pozitiv tuturor, încurajează marea de minți speriate de atâtea știri negative.
Din păcate, sunt persoane mai grav afectate decât mine de către această situație. Acele persoane ar trebui ajutate în aceste momente, nu altă dată, când ne este nouă facil, deoarece acum timpul și modul în care calculăm reacțiile noastre pot face cu adevărat diferența. Nu putem aștepta să treacă pericolul, în speranța că va veni altcineva și va ajuta, ci trebuie să acționăm, fiecare cum putem. Chiar și simpla transmitere mai departe a unei informații corecte și utile este importantă.
De aceea am ales să scriu despre Autonom și despre modul în care compania a decis să ajute în această bătălie. Dar, înainte de a face asta, simt nevoia să mai accentuez puțin faptul că ajutorul, de oricare tip ar fi el, contează enorm acum.
În perioada asta, încerc să ajut cu orice pot, pe oricine mă solicită. Fie că este vorba de expertiza pe care o am legată de suport-ul IT, de experiența pe care am dobândit-o încercând să recuperez bănuții platiți pe rezervările care au fost anulate din cauza pandemiei sau de alte lucruri la care mă pricep, încerc să fiu săritor. Am reușit “să resuscitez” un laptop oferind doar instrucțiuni pe messenger și cred că am învățat minim 20 de persoane cum să procedeze pentru a recupera banii în urma rezervărilor anulate. Dar mi-aș fi dorit să pot ajuta mai mult, mult mai mult în perioada asta.
Fără a mai lungi vorba, pentru că tu, dragă cititorule, ești conștient de cele spuse anterior, mai mentionez doar faptul că am interacționat mai mult în ultima perioadă pe Facebook cu anumiți oameni cu care comunicam mai rar. Am observat, așadar, că sunt destui cei care-mi împărtășesc viziunea și sunt săritori, ajutând chiar și necunoscuții. Mi se pare că în momentele astea grele, umanitatea are nevoie fix de ajutorul umanității.
Acum să trecem cu adevărat la subiect. Îți voi povesti în cele ce urmează despre inițiativa celor de la Autonom și te voi lăsa să decizi ce vrei să faci cu informația. Din câte ai observat, eu am decis deja!
Autonom ajută fundațiile și ONG-urile care luptă împotriva coronavirusului, oferindu-le spre închiriere gratuită mașini pentru minim 3 luni de zile:
Sunt și companii care funcționează la fel: aleg să ajute voluntar alte companii, care la rândul lor ajută oameni. Îmi place foarte mult demersul celor de la Autonom, care pun la dispoziție ONG-urilor și fundațiilor care luptă împotriva coronavirusului diverse tipuri de mașini (SUV-uri, van-uri, pick-up-uri etc.), în mod gratuit, pentru 3 luni, cu opțiunea de prelungire.
- Dezinfectează mașinile cu foarte mare grijă, acordându-se o atenție sporită mânerelor, volanului, bordului, schimbătorului de viteze, portbagajului și altor locuri unde oamenii au nevoie să pună mâna.
- După fiecare dezinfecție, mașinile stau obligatoriu 24 de ore în parcare, pentru neutralizare, iar abia apoi sunt predate următorilor clienți.
- Documentele auto și cheile sunt și ele curățate și dezinfectate cu rigurozitate
- Toți angajații Autonom au fost pregătiți și echipați cu echipamentul necesar, mănuși, măști și soluții dezinfectante, pentru a efectua o prevenție cât mai bună.
Dacă știi pe cineva ce ar putea beneficia de serviciul celor de la Autonom, ajutați-l distribuind informația mai departe. Las și eu mai jos datele lor de contact și mesajul campaniei, ca să circule mai rapid informația – scopul este, în fond, de a ajuta la distribuirea rapidă a acestei vești bune, nu?
Cei de la Autonom pot fi contactați prin email (help@autonom.ro) sau prin telefon (+40 747 277 610), iar mesajul campaniei este:
“Punem la dispoziție pentru închiriere gratuită (timp de 3 luni, cu posibilitatea de prelungire) mașini din flota Autonom din toată țara, pentru acele ONG-uri și fundații care au nevoie de mobilitate în misiunea lor, în lupta împotriva Coronavirusului.”
Cum putem ajuta și noi?
Simplu! (Da! Știu că insist puțin, dar deja mă știți. Când pun pasiune devin puțin enervant.) Chiar dacă nu foarte mulți avem mijloace reale de a ajuta, minimul pe care îl putem face este să promovăm genul acesta de campanii și, implicit, să le trecem în revistă ori de câte ori este cazul.
Cu o expunere suficient de mare, demersul Autonom se poate răstogoli precum un bulgăre. Suportul real este oferit în mod direct organizațiilor non guvernamentale și fundațiilor care luptă acum cu virusul, dar există și un efect indirect, ăla că oamenii vor să se asocieze cu genul ăsta de demersuri și poate, vor fi și alții inspirați să ajute, cum pot ei și cât pot ei.
Așadar, haideți să-i ajutăm pe cei de la Autonom să ajute! Cu cât îi ajutăm mai bine și mai mult, cu atât vor putea și ei să ajute, mai bine și mai mult! Dacă aveți nevoie de informații suplimentare, vă recomand să luați legătură direct cu ei, prin intermediul profilului lor de Facebook @AutonomRomania.
Articolul a fost scris pentru Spring SuperBlog 2020. Sponsorul probei este Autonom.