Skip to content
  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Menu

99XP

  • Despre 99xp
  • Echipă
  • Contact
Hit enter to search or esc to close
Posted inCălătorii & Experiențe

Cum să anulezi o rezervare pe timp de pandemie

Cum să anulezi o rezervare pe timp de pandemie
Posted By Mihai Posted on March 15, 2020

Prietena mea, Andreea, a plecat în Danemarca pe perioada celui de-al doilea semestru, cu bursă Erasmus, astfel că m-am gândit să-i fac o vizită surpriză în martie…

Acum o lună și ceva, când am rezervat hotelul plus zborul, nu m-am gândit că va fi pandemie și că lucrurile se vor desfășura ca într-un film de groază. Costurile pentru cazare au fost relativ mari pentru că, din câte știți și voi, în țările nordice totul e mai scump decât ți-ai putea imagina. Trecând peste toate, am dat iama în economii și am plătit cazarea în jur de 167 de euro pentru două nopți și zborul în jur de 98 de euro. O gălăgie de bani pentru un weekend în Danemarca.

Că tot e perioada asta în care toți au păreri despre orice, las mai jos și niște dovezi că scriu din propria experiență.

Rezervare:

Bilet avion: 

Toate bune și frumoase până saptămâna trecută, când am văzut că totul începuse să decurgă din ce in ce mai rău, atât în Danemarca cât și în țara noastră. Urmăream harta live a infecțiilor cu noul coronavirus și observam că de la o zi la alta numărul victimelor din țara nordică, ajunsese la 500, iar pâna vineri erau 800.

Mi-am zis că nu e vreme de pierdut și că va trebui să anulez tot. Planul elaborat cu grijă se ducea ușurel pe apa sâmbetei, fapt pentru care m-am dat de gol pe Facetime și i-am spus. Am dezvăluit surpriza, pentru că oricum nu mai erau șanse de a o onora. Ok, dar ce fac cu banii dați? Îi mai primesc înapoi sau nu? Iar de aici a început munca grea. 

Ca un băiat de comitet ce sunt, și pentru că nu îmi place să trimit mail-uri, Răzvan știe asta, primul lucru pe care l-am făcut a fost să caut un număr de telefon la care să sun la Booking. Zis și făcut, am găsit numărul de telefon, chiar unul special pentru România, cu un operator care vorbește fluent limba română și poate să înțeleagă problemele oricui.

Adică la capătul receptorului nu s-a auzit “Helău, dis is Raj, hau mei ai help iu?”

Am apelat numărul de mai sus, iar după ce a vorbit robotul telefonic vreo 2 minute, am reușit să intru în legătură cu operatorul. Nu trebuie să apeși nicio tastă, robotul te va anunța doar să pregătești numărul de rezervare și codul pin. După cum bine știți dacă ați mai folosit Booking fiecare rezervare efectuată are un număr de rezervare și un cod pin. Mai multe informații despre aceste date se pot citi aici.

Prima persoană care îți răspunde se ocupă de obicei de departamentul Booking hotels, iar tu dacă ai o altă solicitare, de exemplu cum aveam eu, voiam să anulez gratuit o rezervare, acesta te va transfera imediat către un operator specializat. Tot ce am făcut a fost să aștept pe linie foarte puțin până când cineva a răspuns.

Prima oară am sunat miercuri după amiază, mai aveam o săptamână și ceva pâna la zbor, m-am prezentat politicos și am dictat informațiile pe care domnișoara de la suport mi le-a cerut, mai exact numărul de rezervare și codul pin. După ce am fost identificat în sistem mi s-a comunicat că nu pot anula gratuit acea rezervare pentru că este NON-Refundable și că dacă voi face asta acum nu voi mai putea să îmi recuperez banii. Adică la momentul respectiv, nu exista cadru legislativ pentru a putea anula gratis o rezervare care nu avea opțiunea de anulare.

Fiind o stare de urgență mondială și pentru că lucrurile se schimbau de la o zi la alta, domnița draguță de la suport mi-a spus să mai aștept o zi sau două pentru că lucrurile se pot schimba în perioada următoare. Cel mai probabil, începând cu zilele următoare, pe măsura ce situația degenerează, rezervările se vor putea anula gratuit.

Și cum să nu ascult eu de un om care vorbește frumos și care pare că vrea să mă ajute? Exact asta am făcut, am așteptat…

Vineri am sunat din nou, aceeași situație, am nimerit întâi la departamentul hotelier, iar acel băiat, tot de comitet, mi-a redirecționat apelul către departamentul specializat, instituit cel mai probabil special pentru numărul mare de apeluri din această perioadă. Am comunicat din nou informațiile cerute, numai că de această dată s-a întâmplat altfel. O altă domniță draguță mi-a spus că nu au primit încă o procedură în legătură cu acest lucru, din partea hotelului Wake-Up Copenhagen, dar dacă pot aștepta câteva minute pe linie va suna chiar acum la hotel și se va interesa. Am așteptat cumințel pe linie, cât se întâmplau lucruri.

După câteva minute de așteptare mi s-a comunicat că managementul hotelului pe care urma să îl vizitez va avea vineri seara o sedință extraordinară în urma căreia se va decide ce urmează să se întâmple cu rezervările viitoare și că nu mă poate ajuta acum, dar m-a rugat să aștept până în următoarea zi, când se va lua o decizie finală. Domnișoara operator mi-a comunicat că se va ocupa personal de cererea mea și că va trimite un email către hotel, iar răspunsul îl voi primi în maxim 48 de ore.

Sâmbăta după amiază când eram pregătit pentru un alt apel către Booking, am fost suprins plăcut de un mesaj din partea acestora, prin care m-au anunțat că, datorită pandemiei de coronavirus, nu voi mai putea călători în Danemarca, iar rezervarea mea pentru 20 martie este anulată în mod gratuit. Cel mai probabil, toată lumea a așteptat să se schimbe ceva la nivel mondial, pentru a exista și cadrul legislativ necesar.

 

Pentru anularea biletului de la BlueAir am procedat aproximativ la fel. Am intrat frumos pe Google, am căutat BlueAir contact și am sunat pe numărul 0374 281 841 (număr cu tarif normal), pentru a  afla care este procedura de anulare a zborului.

Știam deja că granițele din Danemarca se vor închide în curând, pentru că numărul celor infectați creștea rapid. Sâmbătă seara, s-a instituit stare de urgență, deci răspunsul celor de la BlueAir trebuia să fie unul pozitiv. Nu a durat mult până când am intrat în legatură cu suportul, am fost întâmpinat de o altă domniță care s-a prezentat și mi-a cerut detalii despre codul de rezervare de șase cifre, numele complet si ruta pe care urma să călătoresc.

După câteva verificări făcute în sistem, am fost anunțat că zborul meu a fost anulat dar ce să vezi, nu am primit niciun email prin care să fiu anunțat despre acest lucru. Am trecut și peste asta și am întrebat cum trebuie să procedez mai departe, ca să-mi recuperez banii. Domnița de la suport mi-a spus inițial că există două modalități prin care să primesc banii înapoi.

Prima, în care reprogramez gratuit zborul pe aceeași rută, iar a doua prin care primesc un voucher egal cu contravaloarea biletelor. Interesul meu era să recuperez banii, deci am întrebat cu tupeu dacă nu există cumva și o a treia opțiune, aceea în care îmi primesc banii înapoi.

În prima fază, domnișoara a ezitat să deschidem acest subiect și încerca din răsputeri să mă convingă să aleg una dintre opțiunile prezentate. Nu am acceptat acest lucru și am spus clar că aș dori totuși să primesc banii înapoi. După ce discuția s-a aprins puțin, se pare că și opțiunea de a primi contravaloarea biletelor înapoi era una valabilă, scuzându-se că nu au o procedură pe care să o urmeze. Deoarece departamentul din care făcea parte domnișoara Diana era cel de vânzări, am primit un alt număr de telefon la care să sun, pentru a putea rezolva. 

Am sunat imediat la numărul 031 821 0120 (număr cu tarif normal) și, în primă fază, am dictat toate informațiile cerute precum numele, ruta pe care zbor și codul de rezervare, iar apoi mi s-a comunicat că zborul este anulat. Singura diferență între primul apel la BlueAir și acesta a fost că, de această dată, mi s-au prezentat 3 opțiuni. 

Mi s-au prezentat iar primele două opțiuni, poate poate m-am răzgândit, dar acum exista și o a treia posibilitate și anume recuperarea banilor integral în contul din care s-a efectuat plata biletului de avion. Am ales cea de-a treia opțiune, mulțumind operatorului pentru suportul acordat și pentru promptitudinea cu care m-a ajutat.

Pentru mine situația s-a terminat într-un mod fericit, am reușit să-mi recuperez banii integral. Am apreciat foarte mult felul în care au gestionat cei de la Booking situația, mi s-a părut că încearcă să fie de partea mea în totalitate și au făcut și presiunile necesare, pentru a urgenta un pic lucrurile. Cei de la BlueAir au încercat să facă o românească, dar în cele din urmă s-au conformat și ei.

Discuția cu BlueAir a avut loc astăzi, încă n-am primit vreun mail de confirmare, dar voi actualiza articolul când voi avea și probe palpabile.

Sfat:

Dacă încă aveți rezervări active sunați acum la suport și încercati să rezolvați problemele și să stați acasă până trece acest val de infectări. Momentan omenirea trece printr-o perioadă de probă, planeta noastră are câteva zile să își tragă răsuflarea, iar noi oamenii trebuie doar să stăm acasă și să ne ocupăm timpul cu diverse lucruri.

Nu vă lăsați intimidați, sunați și insistați până rezolvați. Nu vă mulțumiți cu puțin, mai ales dacă au pus ăștia lacăt pe țările unde vreți să mergeți și zborurile sunt oricum anulate.

Perfect, tot ce trebuie să mai faci acum este să dai click pe linkul de confirmare.


Te-ar putea interesa și:


  • Unde fugim de acasă... Timișoara + Szeged, Ungaria
    Unde fugim de acasă... Timișoara + Szeged, Ungaria
  • Cazare mișto la Deva - Rooms Cristian
    Cazare mișto la Deva - Rooms Cristian
  • Sibiu - cazare bună și impresii despre oraș
    Sibiu - cazare bună și impresii despre oraș

Powered by Contextual Related Posts

Tags: anulare booking anulare rezervare anulare zbor anulare zbor blueair blueair danemarca turism in perioada pandemiei
Previous Article Mini recenzie de carte: Descătușarea potențialului – Michael K Simpson
Next Article Cum le-am spus părinților să se protejeze de coronavirus
Subscribe
Notify of
guest
guest
15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Nebunelul
Nebunelul
2 years ago

E bine de știut. O să văd și eu ce pot rezolva cu zborul spre Germania. Merci pentru sfaturi!

0
Reply
Carmen
Carmen
2 years ago

Buna ziua Ma bucur ca ai reusit,chiar fiind o rezervare nerambursabila,noi avem ptr Hong Kong cazare prin booking.com,3 camere nonrefundable in 21 martie, in valoare de 1550 euro si din ianuarie m-am chinuit prin booking.com,vorbind la telefon,mailuri,la fel imi spuneau ca iau legatura cu proprietatea insa nu au fost de acord sa anuleze gratuit,iar cei de la booking.com nu au zona incadrata la situatie de urgenta pentru a ne despagubi ei,asa ca doar compania de zbor ne – a returnat banii deoarece ni se anulase un segment de zbor,cel din Munchen.Deci se pare ca nordicii sunt înțelegători,insa asiaticii nu dau… Read more »

0
Reply
bogdan
bogdan
2 years ago
Reply to  Carmen

eu am in franta luat prin booking, non refundable. proprietatea nu raspunde la mesaje, booking mi-a spus ca a transmis un mesaj catre ei, dar ca nu au ce face. eu inteleg ca proprietarii sunt in situatie super naspa, dar totusi, castiga niste bani necuveniti… si eu am nevoie de banii aia, nu doar ei…. diferenta e ca eu i-am muncit, ei nu..,

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
2 years ago
Reply to  bogdan

in cazul nostru, booking a pus presiune pana s-a rezolvat. eu zic sa mai suni… oamenii reactioneaza doar la presiune 🙂

1
Reply
Silviu
Silviu
2 years ago

Numărul ce trebuie apelat la Booking este 0373788021. Pe mine nu m-au redirectionat automat cand am sunat la 0312240222.
La Blueair mi-au emis un voucher pe valoarea biletelor ce poate fi folosit in 12 luni, dar o sa cer refund. Aveam zbor maine catre Spania.

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
2 years ago
Reply to  Silviu

Multumesc pentru feedback Silviu.

0
Reply
bogdan
bogdan
2 years ago

am sunat acum la blueair, am facut cerere prin telefon de returnare bani. au inregistrat cererea, au zis ca primesc mail de confirmare, nu am primit nimic. va dura transferal 30-60 zile. sper sa fie totul ok in final !
multumesc ptr articol, altfel nu cred ca as fi sunat si as fi ramas cu voucher-ul primit pe mail

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
2 years ago
Reply to  bogdan

Multumesc mult de feedback. Ma bucur ca te-a ajutat articolul 😀

1
Reply
Bogdan
Bogdan
2 years ago
Reply to  Răzvan

Pana la urma ai primit mailul cu confirmarea ? Mulțumesc

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
2 years ago
Reply to  Bogdan

nu inca… astept.

0
Reply
Anca
Anca
1 year ago

Bună ziua!
Am citit articolul și vă felicit că ne-ați împărtășit experiența.

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
1 year ago
Reply to  Anca

Multumesc mult pentru feedback.

0
Reply
Adrian
Adrian
1 year ago

Salut, nu ai spus în cât timp ai și primit banii de la booking înapoi. M-ar interesa foarte mult

0
Reply
Răzvan
Admin
Răzvan
1 year ago
Reply to  Adrian

1-2 saptamani.

0
Reply
Adrian
Adrian
1 year ago
Reply to  Răzvan

Ok, aștept și eu un refund la o rezervare anulata în 29.04.2021 și încă nu i-am primit, de asta am întrebat

0
Reply

Update Twitter

99xp_roRandom Razvan@99xp_ro·
7 Nov

Mi-a luat nevasta cantar din ala smart.

Apreciez mult intenția ei de a-mi arata ca ea e mai fit decât mine la toate categoriile. Ce nu știe ea e ca eu ori de câte ori refuz sa duc gunoiul o ajut sa se mențină fit.

Uneori ii fur și din cartofii prăjiți, ca sa fie mai sănătoasă!

Ultimele articole:

  • De ce mă-nervează nevastă-mea
  • N-am avut niciodată un telefon scump și nici n-am simțit nevoia!
  • Jurnal de cuplu #1: ITistul trebuie să schimbe mereu bateriile
  • De ce ador WFH și nu mai vreau să mă întorc la birou niciodată
  • Facebook Certified Digital Marketing Associate – Impresii despre curs și examen

Categorii

  • Blog15
  • Blogal Initiative3
  • Călătorii & Experiențe81
    • Austria1
    • Bulgaria12
    • Germania1
    • Grecia2
    • Impresii cazare6
    • Italia6
    • Organizare & buget20
    • Portugalia2
    • România21
    • Slovacia1
    • Ungaria1
  • Cu și despre cărți28
    • Non ficțiune25
  • Dezvoltare & Cariera26
  • Experiențe random142
  • Experiente Suport IT20
  • FIlme & seriale12
  • Guest Post10
  • Jurnal de iUkey3
  • Review produse19
    • Cumpărături din China9
  • Social Media1
  • Superblog42
  • Tipuri de oameni6
  • Unde mâncăm & unde bem40
    • Constanța4
    • În București25
    • în Bulgaria1
    • În Bușteni4
    • La munte1
Tema e creată de Bloompixel și are câteva mici modificări custom. Siteul folosește WordPress sub capotă.
wpDiscuz